Uyduruk Tatlar

Frenk Soğanlı Omlet

0

Gerçekten başarılı bir omlet yapabiliyor musunuz?
Eskiden, alt tarafı omlet diye düşünürdüm, ne zaman ki bir ingiliz ile evlendim, omlet alt tarafı bir omlet olmaktan çıktı.  Sabah kahvaltılarında hazırladığım omlet’i beğenmeyen eşim, omlet pişirme görevini benden devraldı. Geçtiğimiz ay Teflon tavamı yakması sonucu ise bayrağı tekrar geri aldım ve ondan öğrendiklerimi uygulayarak, iyi bir omlet pişiricisi haline geldim. İlk birkaç denemede net başarı sağlayamadım, ama ardından her şey yerli yerine oturdu.

İlk kural, omlet kısık ateşte değil yüksek ateşte pişer.
İkinci kuralomlete katacağınız garniture her ne ise yumurta ile aynı anda pişirmeyip, ayrı bir tavada pişirerek sonradan omlete dahil etmeniz gerekir.
Bir tava için 2 yumurta idealdir,

Malzemeler
2 yumurta
Frenk soğanı
Kaşar peyniri
4-5 tane Mantar
Yarım kaşık tereyağı
1 kaşık zeytinyağı

Method
1-     Yumurtaları içine küçük bir tutam tuz koyarak bir kapta çatalla çırpın, öyle çok köpürtene kadar çırpmanız gerekmez, sarısı ile beyazı birbirine karışması ve  sarı rengin hakim olarak elde etmeniz yeterli.
2-     Frenk soğanlarını zevkinize göre yarım santim ya da bir santim uzunluğunda doğrayın.
3-     Teflon tavaya yarım kaşık terayağı koyarak, frenk soğanlarını renk değiştirmeden hafif kavurun ki bu yüksek ateşte 10-15 saniyenizi alacaktır.
4-     Ardından çırpılmış yumurtayı, yüksek ateşteki tavanıza dökün ve hafif hafif daire şeklinde döndürerek omletinizi pişirin.
5-     Çok kısa bir zamanda 30 saniye gibi omletiniz pişmiş duruma gelecek. Omleti altlı üstlü çevirmenize gerek yok. Eğer pişip-pişmediğinden emin olamıyorsanız omlet’in alt tarafını control edebilirsiniz, alt tarafı kızardıysa yeterli derecede pişmiştir. Üstü hafif pişmedi diye endişelenmeye de gerek yok, çünkü omleti tabağınıza koyup servise hazırladığınız süre içinde omletin üst tarafı da pişmiş hale geliyor.

Garnitür olarak zeytinyağı ile kavrulmuş ince mantar dilimleri ve ince kesilmiş kaşar peyniri malzemesi yapıp, omleti ikiye katlayın. Kendi zevkinize göre rulo ya da üçgen biçiminde de katlayabilirsiniz.

0 yorum :

Yorum Gönder