Uyduruk Tatlar

Uyduruk Tatlar

0
Zamanında biri bana deseydi, “büyüyüp kocaman bir kadın olacaksın, yemek yapacaksın, bi de yetmezmiş gibi yaptığın yemekleri bloguna yazacaksın”... Saçmalık derdim, zaten hala da büyüdüğümü kabul etmem, kadınlık çok uzak gözükür gözüme, genç kızdım bir zamanlar, hala da öyle kalmak isterim, bu yüzden de eskiden çok sevdiğim ağır makyajlar, saç boyamalar falan hayatımdan çok uzakta; çünkü beni daha yaşlı gösteriyorlar.
Zaten bir blog yazarıyken, kendi bloğuma yazdığım bir etli patlıcan musakka tarifinin blog trafiğimi en yoğun tutan blog yazısı olduğunu görünce, bari bir yemek blogu açayım oraya yazayım da işlevini görsün amacıyla giriştim bu işe...

Güzel yemek yemeği severim, 26 yaşına kadar bir çok sebzenin (%70 dolayında)tadına bakmadım, ketçap-mayonez –soya sosu gibi sosları denemedim. Et yemeklerinden nefret ettim, sadece tavuk yedim. Çocukken peynir-ekmek favorimdi, büyüyünce tavuk-pilav ve salata favorim oldu. Tek yiyebildiğim köfte annemin köftesi ve BigMac hamburgerin köftesi oldu, yemek içinde soğan görürsen asla yiyemezdim, yıllarca soğanlar bütün haline yemeğe atıldı, yemekten sonra içinden çıkarıldı. Kısaca 26 yaşına kadar, şöyle leziz bir şey yedim diyemem hayatımda.

Fakat her şey değişti, ülkemden uzakta bir İngiliz ile evlendim, bir çöl şehrine yerleştim ve yemek pişirmek zorunda kaldım. Yavaş- yavaş yeni bir şeyler denemek zorunda kaldım ki bu deneme işi çok zordu, her denediğim şeyi beğendikçe ben bu yaşıma kadar neler kaybetmişim dedim.

Blogumun tadı “uyduruk tatlar”... İnternette yemek tarifi ararken, bir çok tarifin içinde uyduruk bir tarif yazısı gülümseme sebebiyet verirdi. Yaşadığım yerin çöl olması sebebiyle yemek yaparken aradığım şeyi bulmam zor, maydanoz diye aldığım şey, çok kötü kokuyor ve yemeğin ya da salatanın lezzetini bozup-yenilmez hale getiriyor. Çarliston biber, kıvırcık ve daha nicesine rastlamak imkansız. Limonların tadı farklı. Hal böyle olunca yaptığım yemekler de biraz uyduruk bir hal alıyor. Ama lezzetsiz bir şey yiyemeyeceğimden en iyisini yapmaya çalışıyorum.
Eğer olur da bu blogu takip ederseniz, yorumlarınızı eksik bırakmayın, blogdaki fotoğraflar bana aittir.

0 yorum :

Yorum Gönder