Uyduruk Tatlar

Kıtır Mantı

0
Çoğu arkadaşım yaşadığım yer ile ilgili yorum yaparken “cennette yaşıyorsun” benzetmesini kullanır, gelin görün ki türk yemeği olmayan cenneti ben neyleyim. Bir çok farklı mutfağı denememe rağmen, çoğu Türk gibi, bizim mutfağımız gibisi yok düşüncesine sahip olanlardanım. Bulunduğum yerde tek bir türk restaurantı bile yok, fakat Lübnan mutfağının bizim güneydoğu mutfağı ile çok yakın olmasından dolayı bir nebze telafi edebilmekteyim. Yaşadığım yerin çöl olmasından dolayı sebze, hele ki güzelinden olanına ulaşmak çok zor, bu yüzden de yaptığım yemeklerin çoğu, ordan kıs-buradan toparla-onun yerine şunu koy mantığıyla yapılmakta.
Yine mutfakta geöirilen böyle bir günde, mantının telafisi nasıl olur derken, çareyi aşağıdaki kolay tarifte buldum. Hem fazla zamanınızı almayan, hem de lezzetli bir tarif bu.

Malzeme:
Bir paket Spring Roll (iki kişi için)
200 gram kıyma
1 adet küçük kuru soğan
300 gram yoğurt
Karabiber-pulbiber-tuz
1,5 çorba kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı salça
1 çorba kaşığı sıvıyağ
1 büyük diş sarımsak
Bir çorba kaşığı sıvıyağda, küçücük doğranmış soğanlarımızı düşük atelte kavurup, kıymayı ekliyoruz, ardından kıymayı ekleyip kavuruyoruz ve en sonunda kırmızı biber, karabiber ve tuzu ekleyip az biraz daha kavurup altını kapatıyoruz.
Çin mutfağı’nda kullanılan kare şeklindeki yufkalarımızı eğer sertse hafif sütle ıslatarak, her birinin içine bir kaşık kıyma karışımı koyup, uzunca bir sigara böreği şeklinde sarıyoruz, kenarlarını içe kıvırmayıp, sadece rulo şeklinde sarsanız da olur. Sardığımız yaprak açılmasın diye uçlarını süt ile ıslatarak yapıştırıyoruz. 10 dakikayı geçmeyen bu uygulamanın ardından, tepsiye dizilmiş rulolarımızı ben fırının ızgara bölümünde hiçbir yağ eklemeden direk kızarana kadar pişiriyorum. Üçüncü dünya ülkesinde yaşadığımdan dolayı kullandığım fırın gazlı fırınlardan, ızgarada kızarması 10 dakikayı bulmuyor, o sırada sarımsaklıyoğurdu hazırlamış olup, rulolar kızarır kızarmaz üstüne döküyorum. Hiç vakit kaybetmeden tereyağ ile pulbiber ve salçayı kavuruyorum ve yoğurdun üzerine sevis yapıyorum.
Ortaya çıtır çıtır bir lezzet çıkıyor ve bu lezzet bana mantıyı unutturuyor, benim fikrime göre mantıdan hem daha hafif hem de daha leziz, hem de yapımı kolay. Deneyin pişman olmazsınız.

Not: Fırında kızartırken yağ, süt, yumurta vb. hiç birini üstüne sürmüyoruz.

0 yorum :

Yorum Gönder